Hur går det till?
-
1. Välj abonnemang och gör din beställning.
-
2. Betala fakturan vi skickar dig.
-
3. Maten förbereds och tillagas.
-
4. Vi levererar hem till din dörr, varje vecka.
-
5. Värm din mat och njut.
1 Gör din beställning.
Du väljer mellan att beställa tre eller fem matlådor per leverans och vecka under en månads tid. Du gör din beställning genom att fylla i beställningsformuläret som finns på vår hemsida. Kom ihåg att du måste godkänna våra villkor och vår integritetspolicy. När du genomför köpet binder du upp dig på en prenumeration som återkommer varje månad. Du kan självklart säga upp den och vi har ingen bindningstid så länge du säger upp prenumerationen senast 10 dagar innan nästkommande leveransdag.
2 Betala fakturan.
När vi tagit emot din beställning så skickar vi hem en faktura till dig. När du betalat innebär det att du är vår kund.
3 Maten lagas.
Maten tillagas i ett av köken hos våra samarbetspartners, beroende på var du bor. Just nu finns våra kök hos Ica Supermarket Smedjebacken och Ica Supermarket Hedemora.
4 Hemleverans varje vecka.
Vi levererar maten hem till dig en gång i veckan på utsatt dag. Vilka leveransdagar du har möjlighet till hittar du här. Du hittar också nästa leveransdag på informationen som skickas med i varje leverans. Våra leverantörer är Veteranpoolen.
5 Njut av din mat.
Värm din mat, lägg upp på en tallrik och njut av den goda smaken. Maten går att värma i såväl mikron som ugnen. Kom ihåg att lägga maten i en ugnsfast form eller liknande.
Kom ihåg
Kom ihåg att du som beställare beställer en prenumerationstjänst som återkommer varje månad. Du kan avsluta prenumerationen eller justera abonnemangsform genom att maila oss på: kontakt@livsaptitab.se eller ringa till oss på 0240 – 66 11 66 på tisdagar och torsdagar mellan kl. 9.00 – 11.00.
Viktigt
Du kan lämna oss ett meddelande på telefonen och be oss att ringa upp dig. Vi återkommer så snart vi kan. Kom ihåg att om vi ringer dig så ber vi dig aldrig att använda bank-ID eller liknande.
Är du sjuk eller bortrest?
Ibland händer saker i livet som gör att vi inte är hemma så som vi brukar. Vi kan bli sjuka och ibland reser vi bort. Hör av dig till oss i så god tid som möjligt så gör vi vårt bästa för att underlätta din situation. Kanske behöver du ändra leveransadress? Inga problem, så länge den nya adressen befinner sig inom vårt leveransområde och att vi får informationen i god tid så att vi kan meddela leverantörer.
Tips: Är du inte hemma? Be en vän eller anhörig att ställa in maten i frysen åt dig. Vår mat har inte varit nedfryst tidigare och det går utmärkt att frysa in matlådorna.