Varför en marknadsundersökning?
För att vi behöver få en god förståelse för våra kunders behov. Svaret kan tyckas enkelt, men nog så viktigt. Om vi inte vet vad våra kunder vill ha och behöver, så blir det svårt att ta fram ett erbjudande som faktiskt gör gott för kunden. Och att göra gott för våra äldre är hela anledningen till att Livsaptit finns och att vi gör vad vi gör.
Att vi genomför pilotprojekt är ett sätt för oss att få mer förståelse. Att göra en marknadsundersökning är ytterligare ett sätt och på så vis kan vi också forma våra erbjudanden genom våra äldre, för våra äldre.
Ett måltidsabonnemang för samhällets äldre.
Livsaptits måltidsabonnemang är framtaget för att passa den äldre människan. Det innebär att vi anpassar och utvecklar vårt koncept för att möta dem behov som kan uppstå när vi blir äldre. För det är mycket som kan hända när livssituationen förändras. Det är också därför vi genomför pilotprojektet i Smedjebackens kommun.
Anpassningarna som vi gör innebär att mängden mat i våra matlådor är lite mindre, ca 300g, med mindre mängd salt, större mängd protein och en anpassning av innehållet för att möta kostrekommendationerna för samhällets äldre (Livsmedelsverket).
Måltidsabonnemanget är ett abonnemang som täcknas på månadsbasis, där mat levereras hem till dörren till våra kunder 1-2 gånger i veckan beroende på abonnemangets utformning.
När vi öppnar upp för fler personer att ta del av våra erbjudanden, är det den här gången inte för att delta i ett pilotprojekt. Även om vi kan komma att ta emot kunder stegvis baserat på geografisk tillgänglighet, för att säkerställa kundens trygghet gällande leverans och våra produkter. Vår förhoppning är att alla ska ha tillgång till god, vällagad och näringsriktig mat – levererad hem till dörren.
Marknadsundersökning Smedjebacken.
För Livsaptit står våra äldre i fokus. Därför genomför vi en marknadsundersökning för att ge bästa möjliga erbjudande till de som behöver det. Fyll i formuläret och hjälp oss få en tydligare bild om vad du eller din anhörige behöver.
Kom ihåg att du genom att delta i marknadsundersökningen inte köper något.